Tusz kontra toner, czyli co wybrać do zastosowań biurowych?
Drukarka to podstawowe wyposażenie każdego biura. Niezależnie od tego, czy prowadzisz jednoosobową działalność, czy jesteś właścicielem większej firmy, musisz wiedzieć, że bez tego urządzenia nie da się sprawnie zarządzać kwestiami formalnymi i obiegiem dokumentów w przedsiębiorstwie. Wydruk znacznej liczby faktur i dokumentów to biurowa codzienność, dlatego wybór drukarki nie może być przypadkowy. Kluczowe znacznie ma również odpowiedni dobór wkładów do drukarek, które zagwarantują najwyższą jakość wydruku. Wśród wkładów wyróżnia się tusze i tonery, które wykorzystuje się w konkretnych modelach drukarek. Czym one się różnią i na który z nich warto się zdecydować? O zaletach i wadach tuszu i tonerów przeczytasz w dalszej części artykułu.
Czym różni się tusz od tonera?
Tusz od tonera różni się nie tylko formą, ale również i przeznaczeniem. Mianowicie te rodzaje wkładów stosuje się do różnych modeli drukarek. Tusz inaczej znany jako wkład atramentowy ma formę płynną i wykorzystuje się go wyłącznie w drukarkach atramentowych. Tego rodzaju urządzenia drukują na mokro, tzn. tusz jest najpierw podgrzewany, a następnie rozprowadzany na papierze na dwa sposoby za pomocą głowic mechanicznych lub pęcherzyków gazu. Tonery do drukarek z kolei mają formę zmielonego proszku i stosuje się je do drukowania na sucho w drukarkach laserowych. Urządzenia te, wykorzystując wiązkę laserową, kierują ją na obracający się bęben, który przyciąga proszek i wtapia go w papier. W efekcie czego uzyskuje się wysokiej jakości wydruk.
Tusz czy toner – co lepiej sprawdza się w biurowych drukarkach?
Rozważania na temat tego, co lepiej sprawdzi się biurze – tusz czy toner tak naprawdę dotyczą kwestii zakupu odpowiedniego rodzaju drukarki. Odpowiedź na pytanie, co bardziej opłaca się kupić, zależy przede wszystkim od intensywności eksploatacji urządzenia. Jeśli więc drukujesz sporadycznie i to w niewielkich ilościach, z pewnością wystarczy Ci drukarka atramentowa, która wykorzystuje tusz. Zaletą takiej drukarki jest stosunkowo niska cena, jednak należy pamiętać, że w drukarkach atramentowych wkłady trzeba wymieniać znacznie częściej niż w modelach laserowych. Co więcej, w przypadku rzadkiego korzystania ze sprzętu istnieje ryzyko, iż tusz zaschnie. W takiej sytuacji, mimo tego, że wkład się nie skończył i tak będzie trzeba wymienić go na nowy.
W przypadku znacznej liczby dokumentów do druku oraz korzystania z urządzenia codziennie powinieneś zdecydować się na drukarkę laserową, w której używa się tonerów. Sproszkowana forma tonerów sprawia, że są bardzo wydajne i nie zasychają. I mimo że koszt początkowy związany z zakupem jest większy, gdyż drukarki laserowe są droższe niż modele atramentowe, przy intensywnej eksploatacji kupno tego rodzaju drukarki opłaca się bardziej. Tym samym, jeśli do swojego biura szukasz wydajnego urządzenia, które sprawdzi się w codziennej pracy, rozważ zakup drukarki laserowej. Mianowicie w tym przypadku na dłuższą metę toner spisze się znacznie lepiej niż tusz.
Wróć do bloga